0x88



Az összes tudás, amelyet az emberek az évszázadok során felhalmoztak 0x88-ről, most már elérhető az interneten, és mi a lehető legkönnyebben hozzáférhető módon összegyűjtöttük és rendszereztük az Ön számára. Szeretnénk, ha gyorsan és hatékonyan hozzáférhetne mindenhez, amit a 0x88-ről tudni szeretne; hogy a látogatás élményszerű legyen, és hogy úgy érezze, valóban megtalálta a keresett információt a 0x88-ről.

Céljaink elérése érdekében nemcsak arra törekedtünk, hogy a 0x88-ről a legfrissebb, legérthetőbb és legigazabb információkat szerezzük be, hanem arra is, hogy az oldal kialakítása, olvashatósága, betöltési sebessége és használhatósága a lehető legkellemesebb legyen, hogy Ön a lényegre, a 0x88-ről elérhető összes adat és információ megismerésére koncentrálhasson, és ne kelljen semmi mással foglalkoznia, erről már gondoskodtunk Ön helyett. Reméljük, hogy elértük a célunkat, és hogy megtalálta a kívánt információt a 0x88-ről. Üdvözöljük Önt, és arra biztatjuk, hogy továbbra is élvezze a scientiahu.com használatának élményét.

A 0x88 sakktábla ábrázolása négyzetcentrikus módszer a sakktábla ábrázolására, amelyet egyes sakkprogramok használnak . A szám 0x88 egy hexadecimális egész szám (136 10 , 210 8 , 10.001.000 2 ). A rangsort és a fájl pozícióit egy -egy csipet (hexadecimális számjegy) jelöli, és a bitsávok számos számítást egyszersítenek a bitenkénti mveletekhez .

Elrendezés

A 0x88-as táblaábrázolásban az elrendezés egy 8x16-os táblát takar, amely két szomszédos sakktábla méretével egyenl. A 8x16-os mátrix minden négyzetéhez hozzá van rendelve egy szám, amint az a tábla elrendezési táblázatában látható. Ebben a sémában minden csipet egy rangot vagy fájlt jelent, így a 8 bites 0x42 egész szám a (4,2) négyzetet jelöli a nullaalapú számozásnál, azaz a c5-t a standard algebrai jelölésben .

Ha egy négyzethez 16 -ot adunk egy számhoz, akkor az egy négyzet fölötti sor számát kapjuk meg, és 16 eredményt kivonunk az alatta lév négyzet számához. Az egyik oszlopból a másikba lépéshez a szám eggyel növekszik vagy csökken. A hexadecimális jelölésben a legális sakkpozíciók (A1-H8) mindig 0x88 alatt vannak. Ez az elrendezés sok olyan számítást egyszersít, amelyeket a sakkprogramoknak végre kell hajtani, az összehasonlítások helyett a bites mveletek engedélyezésével.

0x88 tábla elrendezés
0x00 (a) 0x01 (b) 0x02 (c) 0x03 (d) 0x04 (e) 0x05 (f) 0x06 (g) 0x07 (h) 0x08 0x09 0x0A 0x0B 0x0C 0x0D 0x0E 0x0F
0x70 (8) 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 7A 7B 7C 7D 7E 7F
0x60 (7) 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 6A 6B 6C 6D 6E 6F
0x50 (6) 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 5A 5B 5C 5D 5E 5F
0x40 (5) 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 4A 4B 4C 4D 4E 4F
0x30 (4) 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 3A 3B 3C 3D 3E 3F
0x20 (3) 20 21 22 23. 24 25 26 27 28. 29 2A 2B 2C 2D 2E 2F
0x10 (2) 10 11 12 13. 14 15 16 17 18 19 1A 1B 1C 1D 1E 1F
0x00 (1) 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09 0A 0B 0C 0D 0E 0F

Algebrai jelölés és átalakítás

A sakktábla minden négyzetét egyedi koordinátapár jelöli - egy bet ( a és h ) között a fájlhoz, és 1 és 8 közötti szám a ranghoz. Ez a négyzetekre való hivatkozási módszer az algebrai jelölés része . Konvertálásához egy koordináta párral egy 0x88 értéket, a fájlok kezelik egész számok, és a megfelel 0 és h megfelel 7.

Így az 1 megfelel , ha mind a 8 bit beállítása , b 2 megfelel , és h 8 megfelel .

Egy 0x88 érték konvertálása rang-fájl koordinátapárba:

Alkalmazások

A fedélzeten kívüli észlelés

A táblán kívüli felismerés a sakkprogramok egyik jellemzje, amely meghatározza, hogy egy darab a legális sakktáblán van-e vagy nem. 0x88 -ban minden csipet legmagasabb bitje jelzi, hogy egy darab van -e a táblán vagy sem. Pontosabban, a négyzetet ábrázoló 8 bit közül a negyediknek és a nyolcadiknak egyaránt 0-nak kell lennie, ha egy darab a táblán belül helyezkedik el. Ez lehetvé teszi a fedélzeti érzékelést bites bontásban és mveletek segítségével. Ha $square AND 0x88(vagy bináris formában 0b10001000) értéke nem nulla, akkor a négyzet nincs a táblán. Ez a bitenkénti mvelet kevesebb számítógépes erforrást igényel, mint az egész számok összehasonlítása. Ez gyorsítja az olyan számításokat, mint az illegális mozgásérzékelés.

Négyzetes kapcsolatok

Az érvényes 0x88 A és B koordináták különbsége egyedi a távolság és az irány tekintetében, ami nem igaz a klasszikus csomagolt hárombites rang- és fájlkoordinátákra. Ez ersebbé teszi a Manhattan-távolság , a lehetséges darabos támadások és a legális darabok keresését. Míg a klasszikus négyzetkoordináták a 063 tartományban 4K méret táblákat igényelnek (64 × 64), addig a 0x88 különbség 1/16 ekkora vagy 256 méret asztal, vagy akár 16-tal kevesebb.

A 119-es eltolást (0x77 a maximális érvényes négyzetindexként) hozzáadjuk, hogy a ± 119 0238 tartomány legyen (igazítási okokból 240-es méret).

0×88Diff = 0×77 + A  B

Örökbefogadás

Bár a 0x88 -as ábrázolás kezdetben népszer volt, többnyire a bitlapok rendszere váltotta fel .

Hivatkozások

Hivatkozott munkák

  • Hyatt, Robert (2013). "Sakk programtábla -ábrázolások" . Archiválva az eredetibl 2013. február 12 -én . Letöltve : 2020. március 6 .
  • Reul, Fritz Max Heinrich (2009). Új architektúrák a számítógépes sakkban (Tézis). Gildeprint, TICC értekezéssorozat 6. ISBN 9789490122249.
  • Østensen, Emil Fredrik (2016. sz). Oslói Egyetem (PDF) (Programozás és hálózatok mester szakdolgozat). Oslói Egyetem.
  • Moreland, Bruce (2007-07-16). "0x88 Move Generation" . 2007-07-16-án archiválva az eredetibl . Letöltve: 2020-03-12 .
  • Schalk, Andrea (2008. augusztus 7.). "COMP30191 A játékok és játékmodellek elmélete" (PDF) . Manchesteri Egyetem Számítástechnikai Tanszék . Letöltve: 2020-03-18 .
  • Keen, Ben (2009. november). "A számítógépes sakk története" (PDF) . Laboratoire Bordelais de Recherche en Informatique . Archiválva az eredetibl (PDF) , 2020-03-23 . Letöltve: 2020-03-23 .
  • Dailly, Paul; Gotojuch, Dominik; Henning, Neil; Lawson, Keir; Macdonald, Alec; Tajaddinov, Tamerlan (2008. március 18.). "Sakk sáska sakk motor" . Letöltve: 2020-03-23 .

Küls linkek

Opiniones de nuestros usuarios

Denes Dénes

Köszönöm ezt a bejegyzést a 0x88, pont erre volt szükségem., Köszönöm ezt a bejegyzést a 0x88, pont erre volt szükségem.

Viktoria Vadász

Ez a bejegyzés a 0x88 segített abban, hogy az utolsó pillanatban befejezzem a holnapi munkámat. Már láttam magam előtt, hogy visszamegyek a Wikipédiához, amit a tanárnő megtiltott nekünk. Köszönöm, hogy megmentettél