0,10 Kiállítás



Az összes tudás, amelyet az emberek az évszázadok során felhalmoztak 0,10 Kiállítás-ről, most már elérhető az interneten, és mi a lehető legkönnyebben hozzáférhető módon összegyűjtöttük és rendszereztük az Ön számára. Szeretnénk, ha gyorsan és hatékonyan hozzáférhetne mindenhez, amit a 0,10 Kiállítás-ről tudni szeretne; hogy a látogatás élményszerű legyen, és hogy úgy érezze, valóban megtalálta a keresett információt a 0,10 Kiállítás-ről.

Céljaink elérése érdekében nemcsak arra törekedtünk, hogy a 0,10 Kiállítás-ről a legfrissebb, legérthetőbb és legigazabb információkat szerezzük be, hanem arra is, hogy az oldal kialakítása, olvashatósága, betöltési sebessége és használhatósága a lehető legkellemesebb legyen, hogy Ön a lényegre, a 0,10 Kiállítás-ről elérhető összes adat és információ megismerésére koncentrálhasson, és ne kelljen semmi mással foglalkoznia, erről már gondoskodtunk Ön helyett. Reméljük, hogy elértük a célunkat, és hogy megtalálta a kívánt információt a 0,10 Kiállítás-ről. Üdvözöljük Önt, és arra biztatjuk, hogy továbbra is élvezze a scientiahu.com használatának élményét.

Kazimir Malevich , Fekete Szuprematikus tér , 1915, olaj lenvászonon, 79,5 × 79,5 cm, Tretjakov Galéria , Moszkva
Rozanova , Boguslavskaya és Malevich a kiállításon

Az utolsó futurista festménykiállítás 0,10 (ejtsd: "nulla-tíz") egy kiállítás volt, amelyet a Dobychina Mvészeti Iroda mutatott be a petrográdi Marsovo Pole-ban , 1915. december 19-tl 1916. január 17-ig. A kiállítás fontos volt a nem objektív, szuprematizmusnak nevezett mvészet , amely változó szín geometriai formákból álló merész vizuális népnyelvet vezet be, és jelzi Oroszország korábbi vezet mvészeti mozgalmának, a kubo-futurizmusnak a végét , innen származik a kiállítás teljes neve. A suprematizmussal kapcsolatos geometriai absztrakció fajta elemeinek látszólagos kinetikus mozgásában és szög alakjában különbözött.

A név eredete

A titokzatos 0,10 szám egy gondolatszámra utal: Zero, vagy azért, mert várható volt, hogy a régi világ pusztulása után újra kezddhet a nulla év, vagy azért, mert a kiállító mvészek meg akarták találni a festészet magját, és tízet, mert eredetileg tíz mvész részvételét tervezték. Valójában tizennégy mvész vett részt a kiállításon.

A kiállítás nevének nem numerikus részét - "Futurista festmények utolsó kiállítása" - a kiállítás fszervezje, Ivan Puni alkotta meg .

Háttér

Az els oroszországi futurista kiállítás, a "Tramway V", amelyet a Puni szervezett, az év márciusában nyílt meg. Vlagyimir Tatlin volt a kiállítás fókuszpontja, és a kiállítást ellenségeskedés érte, amely végül succés de scandale-hoz vezetett . Az elz kiállításra adott nyilvános válasz arra késztette Punit, hogy összehozza az utolsó kiállítást, a 0,10 kiállítást.

Kazimir Malevich egész évben mozgalmasan írt és festett új mvészeti mozgalmáról, amelyet a kuba-futurizmus , a suprematizmus ihletett .

Esemény

Maga a kiállítás 1915. december 19-én nyílt meg, és 1916. január 17-én zárult. Malevich most készen állt arra, hogy hivatalosan is bejelentse a szuprematizmust, és így mvének harminckilenc darabja volt látható. Mivel Malevich és Tatlin egy vita miatt riválisok voltak a kiállítás kezdetéig, néhány mvész úgy döntött, hogy pártol. Malevich szobatervezésének köszönheten, amelyrl még Puni sem tudott, a Malevichet támogató mvészek lettek a gyztesek.

Összesen 155 mvet mutattak be. Kiemeli a kiállítás volt Malevics Fekete négyzet , Tatlin a Corner Counter kedvezményeinek és Olga Rozanova s metronóm. A Fekete Négyzetet néhány látogató különösen botrányosnak találta, mert azt a szoba fels sarkában helyezték el, ahol az orosz ortodox háztartások elhelyezték ikonjaikat. A Corner Counter Reliefs absztrakt szobrok sorozata volt. A metronóm volt Rozanova egyik mve a karrier középs szakaszában; az óra úgy értelmezhet, hogy egyesíti a pillanatokat a végtelennel.

Számos kapcsolódó publikáció, például a katalógus és Malevich A kubizmustól a szupematizmusig cím alkotása kísérte a kiállítást. A posztert Puni tervezte.

Hatás és örökség

Noha Malevich kiállítóterének egyetlen fényképe maradt fenn, a kiállítás egy úttör új korszakot vezet be az avantgárd mvészetben. Malevich és számos más mvész folytatja a suprematista stílusú festést, míg Tatlin konstruktivistává válik , és késbb híres lesz a névadó Tornyáról .

Mvészek

A következ mvészek végül kiállítottak:

Lásd még

Megjegyzések

Hivatkozások és források

Hivatkozások
Források
  • Malevich: Utazás a végtelenségig, 2008. Szerz: Gerry Souter, 255 oldal angol nyelven, kiadó: Parkstone International, ISBN  978-1-85995-684-7
  • Búcsú egy ötlettl: Epizódok a modernizmus történetébl, 2001. Szerz: TJ Clark, 451 oldal, Kiadó: Yale University Press, ISBN  0-300-08910-4

Küls linkek

Opiniones de nuestros usuarios

Henrik Kálmán

Végre! Manapság úgy tűnik, hogy ha nem írnak neked tízezer szavas cikkeket, akkor nem örülnek. Uraim tartalomírók, ez egy jó cikk a 0,10 Kiállítás

Albert Sipos

Nagyszerű poszt a 0,10 Kiállítás., Nagyszerű poszt a 0,10 Kiállítás.

Noemi Balázs

Apukám kihívott, hogy a házi feladatomat a Wikipédia használata nélkül csináljam meg, mondtam neki, hogy sok más oldal keresésével is meg tudom csinálni. Szerencsémre rátaláltam erre a honlapra, és ez a cikk a 0,10 Kiállítás-ról segített befejezni a házi feladatomat. Már majdnem kísértésbe estem, hogy belépjek a Wikipédiára, mert nem találtam semmit a 0,10 Kiállítás-ről, de szerencsére itt találtam, mert akkor apám megnézte a böngészési előzményeket, hogy hol jártam. El tudod képzelni, ha bekerülnék a Wikipédiára? Szerencsére megtaláltam ezt a weboldalt és a cikket a 0,10 Kiállítás itt. Ezért adom neked az öt csillagot

Gyorgy Mező

Nem tudom, hogyan jutottam el ehhez a 0,10 Kiállítás szóló cikkhez, de nagyon tetszett.