-ana



Az összes tudás, amelyet az emberek az évszázadok során felhalmoztak -ana-ről, most már elérhető az interneten, és mi a lehető legkönnyebben hozzáférhető módon összegyűjtöttük és rendszereztük az Ön számára. Szeretnénk, ha gyorsan és hatékonyan hozzáférhetne mindenhez, amit a -ana-ről tudni szeretne; hogy a látogatás élményszerű legyen, és hogy úgy érezze, valóban megtalálta a keresett információt a -ana-ről.

Céljaink elérése érdekében nemcsak arra törekedtünk, hogy a -ana-ről a legfrissebb, legérthetőbb és legigazabb információkat szerezzük be, hanem arra is, hogy az oldal kialakítása, olvashatósága, betöltési sebessége és használhatósága a lehető legkellemesebb legyen, hogy Ön a lényegre, a -ana-ről elérhető összes adat és információ megismerésére koncentrálhasson, és ne kelljen semmi mással foglalkoznia, erről már gondoskodtunk Ön helyett. Reméljük, hogy elértük a célunkat, és hogy megtalálta a kívánt információt a -ana-ről. Üdvözöljük Önt, és arra biztatjuk, hogy továbbra is élvezze a scientiahu.com használatának élményét.

-ana (variáns: -iana ) egy, a latin eredet utótag használt angol átalakítani fnevek -usually tulajdonneveket -ba tömeg fneveket , leggyakrabban annak érdekében, hogy olvassa el a dolgok gyjteménye, tények, történetek, emlékek , és bármi más, ami egy adott helyre, idszakra, személyre stb. vonatkozik.

Például Americana használjuk arra, hogy a dolgokat, amelyek megkülönböztet az amerikai , míg Canadiana van a Canada ; az irodalomban a Shakespeareanát és a Dickensiana -t hasonló módon használják William Shakespeare -hez vagy Charles Dickenshez kapcsolódó tételekre vagy történetekre hivatkozva .

Az -ana , -iana vagy -eana utótagot gyakran használták a zenemvek címében is, mivel a zeneszerz tiszteleg egy korábbi zeneszerz vagy ismert eladó eltt.

Történelem és lexikológia

Az utótag legalább a 16. század óta létezik, jellemzen könyvcímekben, az -ana els rögzített használata 1720 és 1730 között.

Az a felismerés, a használat -ana vagy -iana mint egy öntudatos irodalmi konstrukció, másrészt, nyúlik vissza, legalább 1740, amikor is elhangzott kiadást Scaligerana , a gyjtemény asztal beszélgetés a Joseph Justus Scaliger , körülbelül 150 évvel ezelttrl. Ebben az idszakban Scaligert "úgyszólván minden -ana címmel megjelent könyv apjaként" írták le.

Mivel a nyelvtani szerkezet , ez a semleges többes számú alanyeset formája a melléknév. Tehát a Scaligerbl elször a Scaligeranus (Scaligeran) melléknév jön létre , amelyet ezután egy absztrakt fnév , a Scaligerana (Scaligeran dolgok) alakjába helyeznek . Az Americana változatos konstrukciójában a melléknévi forma már létezik Americanus néven , tehát egyszeren semleges többes szám (utótag a a törzsön American- ); a Victoriana esete (a viktoriánus korszakhoz kapcsolódó dolgok ) felületesen hasonló, de a latin melléknévi alak a kutyalatin .

Származott kifejezések

Helyek

  • Australiana - a dolgok kapcsolatos Ausztrália
  • Canadiana - Kanadával kapcsolatos dolgok
  • Filipiniana - a Fülöp -szigetekkel kapcsolatos dolgok
  • Kiwiana - Új -Zélanddal kapcsolatos dolgok
  • Rhodesiana - a dolgok kapcsolatos Rhodesia
  • Irodalom

    Egyéb

    Használat

    Az irodalomban

    1718 -ban Charles Gildon feliratozta a költészet teljes mvészetét " Shakespeariana; vagy a legszebb témák, leírások és hasonlatok, amelyek Shakespear minden drámájában elfordulnak ."

    1728 -ban Jonathan Smedleynek volt egy munkája Gulliveriana: vagy a Negyedik kötet miscellanies címmel , amely a pápa és Swift által kiadott három kötet folytatása, amelyhez Alexanderiana is csatlakozik, vagy az egyházi és költi pápák összehasonlítása és sok más az utóbbival kapcsolatos vers és próza .

    1842 -ben John Wilson Croker , Samuel Johnsonra hivatkozva , közzétette a Johnsoniana: or, Supplement to Boswell cím könyvet .

    John Miltonra hivatkozva CA Moore egy 1927 -es dolgozatot "Miltoniana (16791741)" címmel nevezett el.

    A zenében

    Az -iana , -eana vagy -ana utótagot gyakran használták a zenemvek címeiben, mivel a zeneszerz tiszteleg egy korábbi zeneszerz vagy egy neves eladó eltt.

    Mauro Giuliani (meghalt 1829) hat variációt írt gitárra Gioachino Rossini , Opp. 119124. Minden készletet " Rossiniana " -nak hívtak , és együttesen Rossiniane -nek .

    Musical sarcot utótaggal -ana , -iana vagy -eana utótag
    Munka Teremt Névrokon
    Albeniziana Joan Gibert Camins Isaac Albéniz
    Bachianas Brasileiras Heitor Villa-Lobos Johann Sebastian Bach
    Bartokiana George Rochberg Bartók Béla
    Fantasia Busoniana John Ogdon Ferruccio Busoni
    Chopiniana Alexander Glazunov Frédéric Chopin
    Cimarosiana Gian Francesco Malipiero Domenico Cimarosa
    Ode Corelliana Salvatore Di Vittorio Arcangelo Corelli
    Debussiana James Rhinehart Claude Debussy
    Donizettiana Myer Fredman Gaetano Donizetti
    Dussekiana Eric Gross Frantiek Xaver Duek
    Frescobaldiana Vittorio Giannini Girolamo Frescobaldi
    Gabrieliana Gian Francesco Malipiero Giovanni Gabrieli
    Gershwiniana Steven Gerber George Gershwin
    Handeliana Józef Koffler George Frideric Händel
    Ivesiana (balett) George Balanchine Charles Ives
    Koschatiana Ernst Bacon Thomas Koschat
    Lisztiana Dmitri Rogal-Levitski és Jean-François Grancher Liszt Ferenc
    Mahleriana Domenico Giannetta Gustav Mahler
    Mozartiana Pjotr Iljics Csajkovszkij Wolfgang Amadeus Mozart
    Mozartiana Julian Yu
    Nazaretheana Stephen Whittington Ernesto Názáret
    Nordraakiana Johan Halvorsen Rikard Nordraak
    Offenbachiana Juan José Castro és Manuel Rosenthal Jacques Offenbach
    Offenbachiana Maciej Malecki Jacques Offenbach
    Paganiniana Alfredo Casella Niccolò Paganini
    Paganiniana Nathan Milstein
    Paganiana [ sic ] ( zongora négy kéz ) Charles Camilleri
    Pedrelliana Manuel de Falla és Roberto Gerhard Felip Pedrell
    Prestilagoyana Pierre Wissmer Ida Presti és Alexandre Lagoya
    Purcelliana Alfred Akon Henry Purcell
    Ode Corelliana Salvatore Di Vittorio Arcangelo Corelli
    Nyitány Respighiana Ottorino Respighi
    Rossiniane Mauro Giuliani Gioachino Rossini
    Rossiniana Ottorino Respighi
    Sarasateana Efrem Zimbalist Pablo de Sarasate
    Scarlattiana Alfredo Casella és Noam seriff Domenico Scarlatti
    Schumanniana Vincent d'Indy Robert Schumann
    Segoviana Darius Milhaud Andrés Segovia
    Soleriana Joaquín Rodrigo Antonio Soler
    Stevensonia ( zenekari szvit , 1917 és 1922) Edward Burlingame Hill Robert Louis Stevenson
    Straussiana Erich Wolfgang Korngold Johann Strauss II
    Tartiniana Luigi Dallapiccola Giuseppe Tartini
    Csajkovszkjana Myer Fredman , Tasmin Little és John Lenehan Pjotr Iljics Csajkovszkij
    Telemanniana Hans Werner Henze Georg Philipp Telemann
    Thomsoniana Peggy Glanville-Hicks Virgil Thomson
    Verdiana Tutti Camarata Giuseppe Verdi
    Viottiana Luciano Sgrizzi Giovanni Battista Viotti
    Vivaldiana Gian Francesco Malipiero és Terenyi Ede Antonio Vivaldi
    A zene egyéb felhasználása
    Munka Munka típusa Teremt Megjegyzések
    Asturiana (1942) szimfónia María Teresa Prieto
    Canadiana lakosztály (1964) album Oscar Peterson
    Freudiana rock-opera album Eric Woolfson Woolfon els szólóalbuma, amely az úttör pszichoanalitikus, Sigmund Freud nevéhez fzdik .
    Frostiana (1959) zenei darab Randall Thompson A mben Robert Frost 7 verse szerepel , akikrl a darab nevét kapta.
    Kentuckiana: Divertissement on 20 Kentucky Airs, 2 Pianos, 4 Hands (1948) fogalmazás Darius Milhaud
    Kreisleriana zongoraszvit Robert Schumann A darab az ETA Hoffmann által kreált Johannes Kreisler kitalált irodalmi karakterrl kapta a nevét .
    4. szimfónia (1952) - eredetileg Sinfonia shakespeariana címmel szimfónia Gösta Nystroem
    Vincentiana szimfónia Einojuhani Rautavaara Ezt a darabot Vincent van Gogh tiszteletére nevezték el, és újra felhasználja néhány anyagot Rautavaara korábbi, Van Goghról szóló operájából, Vincent címmel .
    Gillespiana (1960) album Szédült Gillespie Az albumon Lalo Schifrin szerzeményei jelentek meg .
    Glinkaiana , Medtneriana és Scriabiniana balett Ezt a három balettet a Szovjetunióban rendezték a 20. század elején, névadóik zenéjével: Mihail Glinka , Nikolai Medtner és Alexander Scriabin .

    Lásd még

    Hivatkozások

    Opiniones de nuestros usuarios

    Stefan Kulcsár

    Azt hittem, hogy már mindent tudok a -ana, de ebben a cikkben rájöttem, hogy néhány általam jónak hitt részlet nem is olyan jó. Köszönöm az információt

    Emilia Kónya

    Mindig jó tanulni. Köszönöm a cikket a -ana

    Alexandra Lakatos

    A -ana szóló bejegyzés megnyert nekem egy fogadást, mi kevesebb, hogy jó pontszámot hagyjon., A -ana szóló információ megnyert nekem egy fogadást, mi kevesebb, hogy jó pontszámot hagyjon.